zaterdag 9 februari 2008

Stinzentuin, Stinzengarden, Nijland Friesland

Today a superior day for making images for the book about Stinzen (see yesterday) A garden which I didn't visit yet, the vicarage garden of the church in Nijland near Bolsward, Friesland, The Netherlands. Famaus for its Winter aconite vegatation (eranthis) but of course there were snowdrops and crocus tomassinianus flowering too and the honey bees were collecting pollen. Of course aI made a lot more images there and from other gardens too...

Vandaag was het uitgelezen weer om een stinzentuin te fotograferen waar ik nog nooit geweest was. De pastorietuin bij de kerk van Nijland vlakbij Bolsward. Beroemd voor zijn winterakonieten, maar ook stonden er sneeuwklokjes (volgens mij twee soorten, de hier afgebeelde heeft erg spitse bloemblaadjes) en boerenkrokussen die toch niet zo erg veel voorkomen in de Friese stinzentuinen. En natuurlijk verzamelden honingbijen er ook al weer stuifmeel en nectar... en natuurlijk heb ik nog veel meer gefotografeerd en ook nog andere tuinen, maar die kun je wellicht zien in het nieuwe stinzenplanten boek waar ik aan meewerk. Verschijnt eind dit jaar denk ik.

Geen opmerkingen: